Behöver du hjälp med att skapa en marknadsföringsfunnel för ditt företag? Vill du attrahera kvalitativa kunder?
Vi skapar marknadsförings funnels anpassade till dina branschens specifika behov. Lär dig hur du kan få värdefulla försäljning genom en välutvecklad marknadsföringsstrategi.
Scrolla ner
och ta reda på mer
En marknadsförings funnel är en strategi som används för att guida
potentiella kunder genom olika steg från första kontakten med ditt
varumärke till det slutliga köpet. Funnel är uppdelad i olika faser,
vanligtvis TOFU (Top of Funnel) , MOFU (Middle of Funnel) och BOFU
(Bottom of Funnel), var och en med sina egna strategier och mål.
I den här fasen handlar det om att öka medvetenheten om ditt varumärke och attrahera så många potentiella kunder som möjligt.
I den här fasen börjar du bygga ett förhållande med de potentiella kunderna, genom att erbjuda lösningar på deras problem och svara på deras frågor.
I den här fasen är målet att omvandla de potentiella kunderna till faktiska kunder.
Behöver du hjälp med att skapa en marknadsföringsfunnel för ditt företag? Vill du attrahera kvalitativa kunder?
Innan vi ens börjar skissa på konturerna av din marknadsförings funnel, tar vi oss tiden att djupdyka i skapandet av din företags “buyer persona“. Det är inte bara ett steg, det är fundamentet. Genom att skapa en detaljerad “buyer persona” kan vi skräddarsy varje aspekt av din marknadsföringsstrategi för att resonera med de människor du verkligen vill nå. Det handlar om att förstå dem in i minsta detalj – deras behov, deras utmaningar, och de frågor de söker svar på. Vi vet då exakt vilka ämnen vi ska belysa i artiklarna på din webbplats, vilken typ av videomaterial som engagerar dem, och till och med tonen och språket som talar till dem på ett autentiskt sätt. Att ha en kristallklar bild av din “buyer persona” är inte bara att ta det första steget, det är att ta ett avgörande steg mot att bygga en marknadsförings funnel som inte bara fungerar, utan som överträffar alla förväntningar.
Första steget är att definiera trafikkällorna – alla kanaler vi använder för att nå dina potentiella kunder. Här strävar vi efter att hitta de mest effektiva och kostnadseffektiva lösningarna, ofta genom en kombination av 2-3 olika strategier. Detta för att senare kunna utvärdera och välja den mest framgångsrika taktiken, och därmed spara betydande summor genom att undvika felriktade annonser.
Andra steget involverar utformningen av TOFU (Top of the Funnel), funnels övre del. Här är målet att väcka mottagarens intresse och uppmärksamhet. Valet av strategi anpassas efter bransch och målgrupp, med inslag av blogginlägg, filmer, sociala medier, webbinarier och andra engagerande innehållsformat. Vi hjälper till att identifiera de ämnen som är mest relevanta för din målgrupp.
I tredje steget fokuserar vi på MOFU (Middle of the Funnel), funnels mitt, där utmaningen ligger i att behålla mottagarens intresse. Här utarbetar vi en serie av remarketingåtgärder, e-postkampanjer och sociala medier-strategier, allt för att optimera användningen av de resurser som avsatts för att generera trafik.
Fjärde steget är BOFU (Bottom of the Funnel), funnels botten, där vi måste kommunicera produktens eller tjänstens värde på ett effektivt sätt. Det är detta skede som har störst inverkan på försäljningen, förutsatt att de tidigare stegen har implementerats framgångsrikt. Vi skapar landningssidor med genomslagskraft eller ger råd om hur din webbplats bör utformas för bästa möjliga resultat.
Behöver du hjälp med att skapa en marknadsföringsfunnel för ditt företag? Vill du attrahera kvalitativa kunder?
Håll dig uppdaterad med oss
Genom att klicka på Skicka godkänner du våra villkor
© 2024 Powered by RS Digital.